esmaspäev, 23. juuni 2014

Hetkeseis ja plaanid

To the limits...

Kuu aega tagasi sai Anneliga väga intrigeeriva ning pöördelise asja peale käed löödud. Jookseme oma geneetilise piirini. Mida see peaks reaalselt tähendama? Treenime süstemaatiliselt ja tugevalt niikaua kuni näeme, et enam paremaks minna ei saa, siis vaatame edasi. Olen lugenud, et pikamaajooksja peaks saama oma geneetilise lae tugeva treeninguga kätte umbes 7 aastaga. Hetkel olen ma 34 ning teoreetiliselt oleks võimalik mul enda parimad tulemused joosta kuskil 39-41 aastasena. Juhul kui mul on piisavalt tahet ja tervist. Anneli on natuke noorem (naiste vanusest korralikud inimesed ei räägi) nii, et tal on selles osas väike edumaa.


Võin kohe öelda, et olen tekkinud situatsiooni pärast väga erutunud ning näen seda kokkulepet ning sellega kaasnevat justkui üht põnevat ja pikka reisi ning seiklust - minu elu seiklust. Samas on see ka väga huvitav katse - 34 aastane täiesti andetu vanamees otsustab hakata pikamaajooksjaks ning tahab näha kuhu tal on võimalik jõuda. Vähemalt mina ootan selle katse tulemust väga suure huviga.

Tänane seis

Süstemaatilise jooksutrenniga olen tegelenud alates maist 2013 ning seda siis võib olla vahelduva eduga umbes 9-10 kuud (talvel oli asi ikka vägagi sihitu). Samas enda jooksu sünnipäevaks pean ma 9. Septembrit 2012 mil ma läbisin oma elu esimese ametliku jooksuvõistluse - SEB Tallinna Maratoni. Toon siis tänase seisuga oma isiklikud rekordid:
  • 3000 m -12:23 - 29. mai 2013 külade teatejooks Kangrus
  • 5000 m - 20:58 - 16. september 2013 üksinda kodu lähedal
  • 10 000 m - 40:42 - 1. juuni 2014 Rapla Selveri suurjooks
  • poolmaraton - 1:39:42 - 21. juuli 2013 üksinda kodu lähedal pudelid vööl kõlkumas
  • maraton - 3:48:30 - 8. september 2013 SEB Tallinna Maraton
(alloleval pildil on väike viga, peab olema 2014 vs 2013)

Aja peale olen ma siis käesoleval aastal jooksnud kahel korral. Mõlemal korral 10 km ning mõlemal korral ka isikliku rekordi teinud. Aastane areng 10km jooksus umbes 5 minutit. Uued rekordid ma arvan, et kõikidel loetud distantsidel on sellel aastal kindlasti tulekul, kui vaid tervis peab.

Annelist niipalju, et ta parandas aastaga oma maijooksu tulemust üle nelja minuti kuigi intervalltreeningutega alustas ta alles sellel kevadel.

Mõned eesmärgid selleks aastaks, pärast hea vaadata, mis välja tuli.
  1. 10 km alla 40 minuti. See on üsna kerge eesmärk ning tuleb kindlasti ära.
  2. 5 km alla 19 minuti. Raske öelda, ma pole eriti harjunud alla 3:50 / km jooksma.
  3. poolmaraton alla 1:30. Üsna suur amps, aga usun, et teoreetiliselt peaks mingil hetkel jõudma küll nii, et jooksen 2 x 10 kilomeetrit järjest 42 minutiga.
  4. maraton alla 3 tunni ja 15 minuti. Üsna utoopiline arvestades, et ma plaanin katsetada sellel aastal ainult ühe korra. Aga vaatame, mis saab. Lihtsalt kõik asjad peavad laabuma.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar