neljapäev, 2. juuli 2015

Mõned mõtted enne esimest suurt triatloni

Tartu Mill triatloni põhidistants saab olema minu esimeseks suureks triatloniks. Esimest korda on ujumine avavees ning distants arvestatava pikkusega (1500 m). Esimest korda panen võistlusel selga kalipso ning esimest korda  kangutan seda võimalikult kiirelt seljast ära.

Kõigepealt pean klaarima ära oma vana võla. Päev enne Jaanipidustusi käisin kaalu peal ära küll. Näitas 72.1 kg. Paranemine 1.3 kg, aga graafikust maas 0.6 kg. Järgmine kontrollpunkt saab olema 15. Juulil ning siis peab kaal olema juba alla 71 kilogrammi. Natuke ulmeline, aga ma proovin vähemalt sinna väga lähedale saada.

Meil on selline tore väike ujumisgrupp. Naised kauplesid treenerilt välja väikese ujumislaagri, mis sai viimasel nädalal ka tehtud. Osalus oli peaaegu 100% (välja arvatud mu enda elukaaslane, kes oli samal ajal teisel üritusel). Olime Viitna puhkekeskuses. Kuigi ilm ei olnud väga meie poolt oli seltskond tasemel ning kokkuvõttes igati mõnus üritus. Kui uuesti kutsutaks läheks iga kell tagasi. Algul arvasin, et ilmselt olen natuke rohkem treenitud ja vajan koormuse saamiseks lisajookse. Lõpuks juhtus nii, et pühapäevaks olin paras valutavate lihastega zombie ning ühtegi lisatreeningut omal käel teha vaja ei olnud. Treener arvestas kõikide vormi ja erivajadustega ning hoolitses selle eest, et iga laagerdaja ikka korralikult ära väsiks.

kalipso läheb selga ikka väga tihkelt,
taamal Kristiina, Liina ja Meriliis

Vee temperatuuri ei mõõtnud, aga ilmselt oli veidi alla 18 kraadi, ehk külm. Kuna käisin enamus kordi kalipsoga, siis minu jaoks oli külm ainult vettehüppamise moment ja sellele järgnevad mõned minutid. Pea ja see moment kui vesi kalipsosse voolab, muul ajal oli soe. Selle kohapealt müts maha paari kaaslaagerdaja ees, kes vaid ujumisriietes korraga kilomeetri ja rohkem tegid. Jooksud olid metsas kohati üsna keerulisel maastikul. Trennid läksid muidu nii:

Reede:
Matk 5 km, ujumine 600m

Laupäev:
Jooks 3 km + suplus
Jooks 6 km + ujumine 1 km
ÜKE 1 tund + ujumine 1,5 km

Pühapäev
Jooks 3 km + suplus
Jooks 9 km + ujumine 1 km

Ehk siis kahe päeva kohta 6 korda vees ning pean ütlema, et mu peamine eesmärk seoses selle laagriga, saada lahti hirmust avaveeujumise ees, sai edukalt täidetud. Viimasel päeval kuigi väsinuna ujusin vaimses mõttes täiesti muretult.

nagu päris
vasakult Meriliis, Vladimir (treener), Liina, Märt, Kristiina ja Riina

Esmaspäeval tegin omale liiga. Mitte trenni, vaid temperatuuriga. Tundus väga soe õhtu ja läksin pojaga jalutama. Mina jalutasin, tema sõitis rattaga. Isegi särgi jätsin koju. Tegelikult oli lagendikul tuule käes päris jahe ning kahe tunniga olin ma korralikult läbi külmunud. Kauplesin küll paaril korral Tristanit, et pöörame tagasi, aga tema tahtis mulle näidata oma viimase jalgrattamatka rekordit. Vähemalt rekordi nägime ära.

Pärast seda läksin Annelile rattaga tempot tegema. Sõitsime pea 2 tundi ja 50 kilomeetrit. Jälle hakkas külm sest ma ei olnud arvestanud sellega, et tema tempo on mu tavapärasest aeglasem. Keskmine pulss oli 112.

Tulemuse sain sellest toredast esmaspäevast kätte. Teist päeva järjest kerged külmavärinad, "põhi alt ära" ja "pea paks." Teisipäeval peale tööd ei teinud midagi, ei tahtnud nina isegi uksevahelt välja pista. Tavaliselt lähevad mul need külmetused mõne päevaga mööda. Loodan, et Tartu Mill seekord tervise pärast ei kannata. Ülejäänud nädala plaan on trennipuhkus ehk teha mitte midagi rasket:
K - kerge ujumine max tund (basseinis). Olin veel haige ja ujusin 1200 m rahulikult.
N - rattasõit umbes tund, tundsin ennast tervelt ja tegin sisse 10 km tempoproovi. Organism oli veel nõrk, test lubas mulle keskmist ratta kiirust 35,7 ehk ca 1:08 40 km aeg - sellega ma rahul pole ja proovin Tartus kiiremini.
R - puhkus
L - võistlus.

Paide Triatloni jätan ilmselt ära, ehk saan siis peaaegu kuu vabalt võtta. Lihtsalt tekkisid teised plaanid: "spordi"laager Saaremaal.

Strateegia? Ikka olemas. Kui mul õnnestub pulsimöödik kalipso ja kombe alla saada, siis on hästi, kui ei, siis teen rohkem tunde järgi. Ujudes plaanin alustada kuskil tagantpoolt ja äärest. Tahan elusana esimesse vahetusalasse jõuda. Peale esimest vahetust olen üsna taga, aga siis läheb põnevaks. Ilmselt keegi mööda enam ei lähe, ise plaanin terve ratta ja jooksu ajal päris palju konkurente seljataha jätta. 40 + 10 km jooksul saab seda möödumise asja ilmselt mitu (100+?) korda teha. Ratta esimese ringi tahaks teha ca 155 pulsiga, kui jõudu piisavalt, siis teisel ringil natuke juurde panna. Jooks on veidi tume maa, aga küll ma hakkama saan. Olen varem piisavalt väsinud jalgadel jooksnud.

Aga jah, kui kõik läheb nii nagu peab, siis Laupäeval kell 12:50 on mul Emajõe ääres kalipso seljas.
Ma ei karda, sest ma usun oma treeningusse ja kõik muu loksub juba ise paika.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar