neljapäev, 21. august 2014

Lühiuudised

Sai siin Soome laeva peal mõned read igavusest kirja pandud (täiendasin täna veel paari reaga). Illustreerin oma juttu paari kalli inimese suvise pildiga.

Tervislik seis

Ei ole ma nüüd natuke aega kirjutanud, jalg paraneb, aga üsna aeglaselt. Peale jooksu või rattasõitu on tavaliselt paistetus üleval, mida siis proovin külmaga maha võtta. Üldjuhul on hommikuks täielikult kadunud. Sai siin pühapäeval, päev pärast mu venna poissmeesteõhtut, mil õnnestus alles pool kuus magama minna (pärast parajalt suurt kogust alkoholi muidugi), üks pikem rahulik jooks tehtud. Päeva alustasin kolme ja pooletunnise muruniitmisega, mille tagajärjel ilmselt tänu ebatasasele kohati pehmele maapinnale läks pindluukõõlus üsna valusaks. Ilmselt tõmbasin selle ka oma toonase väljaväänamisega ka ära. Tuli jälle teipida, ning jooksmisel ta valu ei teinudki. Üllataval kombel ei tundnud enne 20 kilomeetrit mitte mingit väsimust. Kokku sai 28,5 km täitsa mõnusalt ühe jutiga läbitud. Tempo oli 5:12 ringis.

Poolmaratoni rekord

Kuna Rakvere ööjooks mu plaanidesse ei sobinud, siis otsustasin poolmaratoni proovi teha nädal varem üksinda Time Trialina. Kuna erilist ettevalmistust tol nädalal ei teinud, lihtsalt vigastus hoidis mind suuremast kilometraazist. Paar lühemat sibamist siiski läbi valu tegin. Tuli jälle võtta abiks viimasel ajal sõbraks saanud kinesioteip. Eesmärgiks võtsin tagasihoidliku alla 4:30 min / km ning auhinnaks juhul kui peaks alla 1:35 tulema pooleliitrine pudel Pepsit. Nii ma siis jooksin, parajalt kuumas õhtuses ilmas, pilk kella piidlemas ning pepsi pudel silmade ees. Tegin ühe strateegilise pange ka. Mul on vöö nelja pudeliga, neist igaüks mahutab 230ml , aga otsustasin, et hoian kaalu kokku ja lähen kahega. Liiga vähe sain juua ja lõpus kannatasin vedelikupuuduse käes. Kuni 15. kilomeetrini oli kõik täiesti normaalne, viimased kuus kilomeetrit pidin kannatama. Õnneks lõpuaeg 1:34:22 tähendas seda, et sain oma ihaldatud Pepsi, millest Anneli oli salaja juba rüüpamas käinud.


Külade teatejooks

Oli siis selline maastikuratta- ja jooksuvahetustega võistlus. Minu ülesandeks oli joosta kolm ca kilomeetrist ringi pargi ebatasasel maastikul, kus oli ka üks järsum künkast üleminek. Kuna vahepeal oli korralik padukas, siis oli see rada veel ka parajalt libe. Ehk paras paanika, kartsin oma poolvigast hüppeliigest uuesti ära väänata. Meeskondi võis olla silma järgi nii 8-10 tükki. Esimesed vahetused tegime kolmandal positsioonil. Kolmanda vahetuse rattamees tõi mulle teatepulga juba teisel positsioonil. Ma siis hoidsin sama tempot kogu raja vältel. Kuigi kolmanda koha mees tegi kohe algul ponnistuse ja võttis sappa, siis peale esimest ringi jäi ta uuesti maha ning tegelikult midagi erilist minu seisukohalt ei muutunud. Ajaks öeldi mulle 9:55, mis on küll ülihea, kuid kui arvestada rajal olnud tingimusi, siis oleks 10:55 reaalsem, mille järgi oletan, et rada oli natuke valesti mõõdetud. Ehk siis igaks juhuks oma rekordite tabelit ei uuenda.

Anneli olukord

Ta on mul siin vaikselt läbi valu proovima hakanud. Sõbranna kutsumisel õnnestus tal laupäeval ööjooksul osaleda ning see oli olnud esimene kord pärast kahte kuud kui ta ei olnud mitte mingit valu tundnud. Ise ta arvas, et see võis adrenaliinilaengupärast nii olla. Iga juhul on ta nüüd powerit täis ja kaupleb, et ma temaga ca 30-kilomeetrise katse teeks. Umbes nii, et kui suudab selle ära joosta, siis paneb ennast Tallinna Maratoni põhidistantsile kirja – einoh julge tädi. Tegime siis eile selle katse ka ära pärast seda kui mul see teatekas läbi sai. Mul jalad võistlusest pehmed, tassisin jooke ja tegin 4 tunni maratoni tempot. Peale 20 km läksid Annelil puusad kangeks ja kuna keegi meile medalit ei lubanud, siis otsustasime, et jookseme poolmaratoni. Ei läinud päris 100% plaanipäraselt, aga 1:59:29 tähistas sellegipoolest Anneli isiklikku poolmaratoni rekordit. Eks siis näeb mis distantsile ta ennast lõpuks kirja paneb. Olen kindel, et kui miski uus vigastus tal jälle välja ei hüppa, siis olenemata distantsist tuleb jälle uus isiklik rekord.



Natuke dünaamikast ka

Toon kolm näidet.
  • 5 km kiirusega 4:01 - 188 sammu minutis
  • 21 km kiirusega 4:28 - 188 sammu minutis
  • 28 km kiirusega 5:14 - 184 sammu minutis
Ehk siis olenemata kiirusest jooksen kogu aeg samas rütmis. Usun, et osa sellest on tõigal, et ma ei kuula jooksmise ajal muusikat ning tänu sellele on välja kujunenud kindel rütm. Sisuliselt tõstes jooksukiirust 25% tõuseb mu sammude hulk minutis 2% ning sammupikkus 23%. Rütm jääb umbes samaks, lihtsalt igasse sammu panen rohkem energiat.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar