teisipäev, 21. märts 2023

Märts 2023 - ronime vaikselt kõrgemale

 Olen jätkuvalt süsteemse treeningu ning enam-vähem optimaalse trenni ja puhkusetasakaaluga juba kaks ja pool kuud ilusti hakkama saanud. Jah väljaspool sporti tekkiva stressi tase on ehk kõrgem kuna viimasel ajal olen tõesti olnud kõva töötegemise ja enesearengu lainel. Ma ei suuda meenutada elust ühtegi perioodi, kus ma oleks nii korralikult oma keha kuulanud ja erinevaid markereid jälginud, kui selle esimese veerandi puhul. Ilmselt hakkab vaikselt midagi sinna üles kohale jõudma.

Märtsi keskel tegin viie päeva jooksul teste kõigi kolme triatloni ala kohta.

Jalgratta test FTP 270 (+12w)

Ootuspärane tulemus. Kuna veebruari keskpaigast alates suunasin oma treeningu põhiliselt jooksukeskseks, siis ma arvan, et tulemus on täitsa Ok. Pulsid läksid testi ajal kõrgemaks (tundub et vormi vaikse tulemisega talun neid veidi paremini) ning usun, et mul oli olemas lisaks varu saamaks 10 watti kõrgem tulemus. Ei tahtnud ennast ribadeks pingutada selle nimel, et kõik treeningtsoonid hoobilt veelgi raskemaks muutuks.

Jooksu test 8 km 290 w keskmine, uus critical power 287 w (3.68 w/kg). Keskmine tempo 4:22 / km

Esimene kuu Strydiga treenimist tehtud. Hetkel jooksu mahud 40 km kanti nädalas. Pikad jooksud tervise huvides maksimaalselt 1:20. Pigem jooksen vahel kiiremini, kui palju. Käesoleva testi tegin asfaldil. Korralik parandus wattide osa, kuid keskmise tempo puhul oleksin tahtnud näha ilusamat tulemust. Mingil jabural põhjusel kujutasin ette, et see jooksutempo on ikka 4 minuti kanti versta kohta. Mis see meile näitab? Lumi neelab energiat (watte), mida saaks suunata rohkem edasiliikumiseks. Captain obvious?

Mida me nüüd teame on see, et pmst 3.7 W/kg annab minu puhul edasiliikumise kiiruseks 4:20 min / km kohta. Selleks, et joosta 10 km taas alla 40 minuti sama kehekaalu puhul tuleks hoida üle 300 watist võimsust (kalkuleerisin hetkeseisuga 310-320). Kuna aeg on veel väga varane ja tõsist trenni pole veel tehtud, siis tegelikult täna ma selles ei kahtle, et soovi korral teen sel aastal mõned purakad alla 40 minuti. Küsimus on pigem selles, et kas ja mis tingimustel isikliku rekordi (alla 37:30) ületamine kõne alla tulla saab.

Panustan rohkem poweri peale, sest praegust kehakoostist arvesse võttes ei näe ma eriti suuri võimalusi massi kaotuseks rasva arvelt.

Ujumise test 400 m. 8:04.

Lihtsalt numbrile otsa vaadates puhas pettumus. Tagasiminek aastasse 2016. Suuremat pilti vaadates - esiteks, ega ma väga pingutanud. Teisalt ei saanud ma 3 nädalat ühe väkese tervisemure pärast ujulas käia ja see juhtus üsna hiljuti. Nüüd on kõik korras ja kiiremat testid tulevad kindlasti varsti. Seda ei tasu konkurentiel unistada, et ma võistlustel järsku üle kahe minuti 100 m liikuma hakkan. Eks see muidugi selline kehvake ala mul on ning tugeva treenimise või vähese treenimise tulemus määrab kõigest seda kas olen väga halb või lihtsalt halb. 

Enda arengu jälgimiseks võib kasutada ka Garmini VO2Max ennustusi. Pmst on seal tegemist pulsi ja tempo (jooks) või pulsi, kehakaalu ja võimsuse võrdlemisega (ratas). Suurem number näitab suuremat hetketaset. Igaks juhuks toon välja selle, et numbril ei ole pistmist reaalse VO2Max näiduga ning number ei kõlba teiste inimestega võrdlemiseks.

Põhjad aastavahetuse kanti olid 50 rattasõidu ning 52 jooksu puhul. Kuna jooksnud olen enam-vähem läbi aasta ning ratas langes vahepeal praktiliselt ära, siis on olemas loogilised seletused, miks need numbrid selliselt on arenenud. Seis 20 märtsil jooksu puhul 53 (tõus 1 punkt) ja ratasõidu puhul 55 (tõus 5 punkti). Positiivne trend on olemas, kuid samas on kvasti arenguruumi. Tõsiste tulemuste tegemiseks peaks mul Garmin näitama rattasõidu näiduks 59 ja jooksu näiduks 56-57. 


VO2Max 6 kuu Garmini joonis

Mida veel tehtud sai? Minu jaoks sai avatud airsofti hooaeg. Poisid käivad trennis aastaringselt, kuid ise osalen pigem ainult nädalavahetuseti peetavatel lahingutel. Saab mitu tundi jalgadel olla, kükitada, roomata (seekord veel mutta ei kippunud) ja sprinte joosta paarikilone automaat käes. Sel korral täitsa korralikud nii kuuekümne tuuri osalejaga lahingud.

Kokkuvõttes sai nüüd täitsa lampi emotsiooni pealt kõik kirja pandud. Spordipilte kahjuks ei ole. Ise pildistamist organiseerida ei viitsi, aga küll tulevad, kui piltnikud võistlustel taas ringi müttama hakkavad.

Seekord airsofti pilte. Mina paremal, Revor keskel.

Tristan üritab kedagi snaipripüssist tabada


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar