esmaspäev, 2. jaanuar 2017

Paneme eesmärgid uueks aastaks paika

Hetkeseis

Jälle see klassikaline postitus, juba vist kolmandat korda blogi ajaloos. 2016 aasta, minu teine aasta triatlonis, läks tunduvalt kehvemini kui ma aasta alguses lootsin. Ise pean seda aastat kokkuvõtvalt suureks õppimise aastaks. Oli paar head võistlust, kuid enamik tulemusi olid pettumused, kus ma oma varasemalt tehtud marke ei ületanud. Varasemates artiklites olen möödalaskude põhjusi juba välja toonud. Oli siin mitteoptimaalne aja jaotamine spordialade vahel, kus jooks sai enamuse ajast ning seeläbi sain omale pooleks aastaks vigastuse. Ka praegu annab tallaalune aeg-ajalt tunda, kuid tänaseks võib öelda, et ta on kontrolli all. Treeningutes puudus pikemaajaline süsteemsus ning regulaarne tasemetestimine.

Veel midagi olen saanud kontrolli alla - kõhuprobleemid. Arvake ära, mis välja tuli? Väga veider, aga ma ei talu piimatooteid. Miks nii kaua läks oli see, et see oli üks viimaseid asju, mida ma võtsin nõuks katsetada. Terve elu olen ma väga palju piima joonud, jogurteid, kohupiimasi, kohukesi söönud, cappucino on olnud aastaid mu lemmikjook. Kahtlustasin erinevaid haigusi, parasiite, gluteenitalumatust ning vaat kus lops, mis lõpuks välja tuli. Kohvi piimaga, ega paljast piima enam ei joo (see on killer), maitsestamata jogurt ja keefir on mõõdukas koguses talutav, kohukesed, kohupiim jne mitte nii väga, aga harva süües midagi hullu ei juhtu. Täna olen ma kindlasti tervem, kui aasta tagasi.

Alates oktoobrist olen teinud rattablokki. Jah olen regulaarselt (3 x nädalas) tegelenud ka ujumise ja jooksuga, aga põhitähelepanu on omale saanud rattasõit. See tähendab natuke rohkem treeninguid ning kord nädala-kahe tagant võistlemist. Mis ma selle ajaga saavutanud olen? Kui võistlustega kurnatult tehtud Augusti test välja arvata, siis vähemalt 15% võimsuse kasvu (tunnis), pikkadel ja rasketel treeningutel ning võistlustel tunnen, et jalgades on palju rohkem jõudu, et vajadusel kiirendada. Keskmine rattakilometraaž kuus on kasvanud üle 800 km ning aasta jooksevkeskmine üle 5400 km (septembri alguses oli see 2700 km). Selle seisu pealt ootan pikisilmi kevadet, et oma tugevamaks ja efektiivsemaks saanud jalad temposõitudel korralikult proovile panna.

Zwiftis tehtud võistluste tulemused, võimsus näitab kasvutrendi

Järgmisena on kavas ujumisblokk. Veel ei ole kindlalt otsustanud, kas teen seda neli või kuus nädalat. Üks vana võlg on veel siiani tasumata, ujuda basseinis 1 km alla 20 minuti. Ujumisblokiga on plaan alustada kas veebruari algusest või jaanuari keskelt. Ujumise tase on hetkel kas sama hea või veidi parem kui siiani mu parimatel hetkedel. Olen hiljuti teinud üle anamus rekordid lühematel distantsidel (25-500m).

Jooksmine. Vaatamata alla 30-kilometristele jooksunädalatele tundub, et siiani võimalik, et parim detsembrikuine tase. Seda siis võrdluses keskmise pulsi ja kiirustega jooksulindil. Oma olulise panuse on siin ilmselt andnud kord nädalas lõikude jooksmine sisetingimustes. Alates märtsist alustan jooksublokiga (5 treeningut nädalas) ning aprillist alates jooksuvõistlustega, et siis oma lühemate maade rekordid (kui ma suudan) enne juunit ära teha ning siis 100% triatlonivõistlusteks ettevalmistamisele pühenduda.

2016 aasta mahud

Treeningtunnid (ja võistlused) kokku: 473 tundi (nädala keskmine 9 tundi, 15 minutit)
Ujumine: 99 tundi, 185 km. (arvestatava osa ujusin 2016 sügisel)
Rattasõit: 185 tundi, 5500 km (sellest pool sügisel 2016)
Jooks: 159 tundi, 1800 km (sügisel jooksin väga vähe)
Muu: 30 tundi, jõutreeningud, jooga

Eesmärgid 2017

Toon all välja tähtsaimad võistlused (tähtsuse järjekorras) ning loodetava tulemuse, koos varasema rekordiga.

1. Ironman Otepää: 4:50 (5:13)
2. Tartu Mill Triatlon: 2:08 (2:15)
3. Tallinn Triathlon: 2:15 (2:25)
4. SEB Tallinna Maraton: 3:05 (3:18)
5. Filter temposõit vähemalt pooled sõidud üle 40 km/h keskmist kiirust.

Muuhulgas loodan jätkuvalt parandada mõnda muud jooksurekordit lühematel distantsidel, mis omakorda looks hea eelduse korralikuks maratoniks sügisel. Triathlon Estonial osalen tõenäoliselt tiimi arvestuses kas jooksja või ratturina. Peamine on teha kogu aasta targalt ning ennast pikkade võistlustega mitte kooma tõmmata. Täna on vorm ja tervis väga head, jaguks vaid mõistust, et potentsiaali mitte tuksi keerata.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar