teisipäev, 11. oktoober 2016

Nelja aasta projekt

Miks ma kirjutan? Selleks, et te ei arvaks, et ma olen loobunud, alla andnud - ei, kaugel sellest! Lihtsalt sain natuke järele mõelda, mis on valesti ning juba mitmendat korda korrektuure teha.

Üleeile sörkides meenus Tallinna Triatlonilt üks lahe moment, mille nüüd soojenduseks kirja panen. Lähen joostes teisele ringile. Kuna ka see võistlus tuli enam-vähem välja, siis võisin liikuda nii 4:20-4:30 kilomeetri kohta. Päris palju on raja ääres kaasaelajaid. Ühel hetkel on vaiksem moment ning vastu tatsab kõhukas vuntsidega härrasmees oma perega, ilmselt oli kaks last ja proua. Kuna sel hetkel on keskkond vaiksem, siis kuulen tahtmatult nende juttu pealt. Jutt käib ilmselt toimuvast võistlusest. Äkki põrutab ilmselgelt vormist väljas härra fraasi: "Käivad siin oksad laiali, aga ujuda nad üldse ei oska." Eks need arvamused on subjektiivsed ning äkki oligi ta kunagi tippujuja. Mina oma subjektiivsusega tunnen ennast nädalavehetuseti pühapäevasuplejatega võrreldes basseinis nagu kuningas, teiste triatleetidega võistlustel aga täielik kobakäpp. Võta nüüd kinni, osakavad nad siis, või ei oska ujuda.

Augustis tuli tõe hetk. Selliselt treenides, nagu ma viimased kaks aastat teinud olen enam jätkata ei saa. Kuidas ma siis treeninud olen. Tavaliselt olen võtnud sihiks 1-3 kuu pärast toimuva võistluse (vähemalt poolmaraton või pikem). Olen siis kiiruga otsinud selleks võistluseks enam-vähem sobiva programmi ning siis hakanud järjest trenne laduma. Näiteks nelja-viiekuulise maratoniplaani viimased 1-2 kuud. Ei mingit baasi, finetuuning, teiper ning võistlema. Siis tuleb kahe nädala pärast uus võistlus. Uus finetuning ning, teiper ning võistlema. Saate ise aru, mis valesti on? Ma ei suuda mõelda pikaajaliselt ning näha tervikut. See peab muutuma.

Triatlonitreener (mitte minu) Mark Kleanthos on öelnud: "do not force the fitness, just do the right things and fitness will come to you." Juba pea kuu tagasi alustasin nelja aasta projektiga, mille eesmärk on mind viia Eestis M40 vanuseklassi tippu (jah saan siis 40-aastaseks). Trennis ja taastumises muutub palju. Eks räägin asju lahti kild-killu haaval. Peamine muutus on see, et enam ei valmistu igaks tulevaseks võistluseks eraldi, vaid lähtun arengust kui tervikust. Veel proovin vältida tegemisi, mis võivad sellele "projektile" kahjulikud olla.

Veidi võistlesin ka. Rae Kross sai valitud kuna oli piisavalt lühike ning kodu lähedal, sain otse töölt minna. Distantsiks oli ametlikult 6 kilomeetrit Jüri terviserajal. Tänu kuivale ja külmale ilmale viimase nädala jooksul ei olnudki rada pehme. Ok ta ei ole nii kiire kui asfaldirada, aga see ei anna mulle mitte mingit õigust joosta 15-20 sekundit kilomeetri kohta aeglasemalt, kui varem asfaldil tehtud. Alustasin kiirelt ning pilk kellale sundis tempot alandama. Esimese kilomeetri lõpuks oli selge, et siit kiiret jooksu ei tule. Ja kuidas saakski, kui viimase nelja nädala kilometraaž vaevu 80 täis loksub. Jah paraku peab nentima, et kipun jooksuvõistlustel üha uutele naistele kaotama. Lisaks kaotasin ka vanale tuttavale "briketipoiss" Rivo Aunpule. Ok vormi polnud ja ei tohtinudki olla nii, et siin ei saa mingeid põhjapanevaid järeldusi teha. Eesmärk oli lihtsalt korraks jalgadele kiiremat liikumist anda (nii vähemalt korra kuus võiks seda minimaalselt ka talvel olla). Kui mais-juunis miski sarnase tasemega soorituse teen, siis on küll kuri karjas. Ametlik tulemus meeste võistlusklassis kuues koht ajaga 24:01.

Võistlesin esimest korda ka ratta onlines, täpsemalt ZWIFT Friday Criteriumis. 30 km rämedat andmist. Väga fun oli. Praegu pikalt sellel ei peatu.

Kuna inimesi huvitavad igasugu numbrid, siis jagan ka neid hea meelega. Preparation period hakkab vaikselt läbi saama ning asendub baasperioodiga. Preparation hakkas mul 6 treeningtunnist nädalas ning lõppes 11 tunniga. Baasi esimene osa jääb umbes 9 ja 13 tunni vahele (kuni detsembrini) ning kahe kuu pärast maht jälle suureneb. 9 tundi on siis iga kolme nädala tagant toimuv puhkenädal.

Viimased 28 päeva:
Ujumine: 9 tundi, 19 km - väga palju teen tehnikadrille
Ratas: 18 tundi, 500 km
Jooks 7 tundi, 90 km
Jõutreening 3 tundi (6 korda 30 min)

Augustikuu Triathlon Estonia finiš. Lõpp oli õudne, 
aga pojale positiivse eeskuju andmise pärast
 ei tohtinud katkestada.

Kristjan Sa Calobrat nautimas samal ajal kui ma Eesti
külmas Rae Krossil punnitasin

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar